Motionsroning

Hvad er motionsroning?

Først og fremmest er det roning for dig, for alle kan dyrke motionsroning.

Det er for dig, som gerne vil motionere og gerne i fællesskab med andre. Mange roere starter som motionsroere, og langt de fleste fortsætter i en høj alder med at dyrke motionsroning – vore ældste roere er motionsroere, og de ror mange kilometer hvert år.

Som motionsroer vil du kunne komme til at ro, som du har lyst til at ro. Du kan ro mange gange om ugen eller bare nogle gange om måneden, og du kan vælge at ro tidligt om morgenen og se solen stå op, eller du kan vælge at ro om aftenen og se solen gå ned; men sikkert er det, at du kommer til at holde af at være på vandet og opleve naturen på en ny og anderledes måde, så vejrudsigten kommer til at få en helt ny betydning for dig.

Nogle motionsroere ror som sagt rigtig langt, og andre har ikke behov for helt så meget motion; men du kan under alle omstændigheder altid vælge dit eget niveau og selv vælge, hvor meget sved du vil have på panden.

For mange motionsroere er nogle af årets højdepunkter at ro længere ture udenfor det farvand, vi ror i til dagligt. Vi ror længere ture, hvor madpakken er et vigtigt indslag, og vi ror endnu længere ture med overnatning. Mange af disse længere ture forgår tit i både, vi låner af andre roklubber og i disse klubbers farvand. Som motionsroer kan du således komme til at ro i hele Danmark og også mange steder i udlandet.